ui_knobは無効。
ファイル名の拡張子は省略可能。
set_control_par_strで記述。
$CONTROL_PAR_MOUSE_BEHAVIOURは-5000~5000で速度を指定する。 マイナスは上下操作用。
ファイルはリソースコンテナをnkiのあるフォルダに作りResources > picturesに格納する。 (仮でデフォルトのUsers > username > Documents > Native Instruments > Kontakt 5 > picturesでも可)
画像はすきまなく縦に並べる。
上下にパラメーターの最小値から最大値を並べる。
画像ひとつに対し同じ名前のtxtファイルを作成する。
Has Alpha Channel: yes
Number of Animations: 128
Horizontal Animation: no
Vertical Resizable: no
Horizontal Resizable: no
Fixed Top: 0
Fixed Bottom: 32
Fixed Left: 0
Fixed Right: 16
(改行)
Has Alpha Channel (yes/no)
画像に透過要素があるか。わからなければyesで問題なさそう。
Number of Animations
パターン数。UIの設定値と枚数が違ってもKontakt側で帳尻を合わせてくれる。
Horizontal Animation (yes/no)
designates in what direction the image should be split.
Vertical Resizable (yes/no)
if set to yes, it is possible to adjust the height of the image file in KONTAKT using the $CONTROL_PAR_HEIGHT constant in the set_control_par command.
Horizontal Resizable (yes/no)
if set to yes, it is possible to adjust the width of the image file in KONTAKT using the $CONTROL_PAR_WIDTH constant.
Fixed Top、Fixed Bottom、Fixed Left、Fixed Right
1パターンの画像サイズ。縦のサイズをFixed Bottom、横のサイズをFixed Rightで指定する。
if you wish to be able to resize an image, but keep a certain area around the edge intact, simply set the number of pixels in the desired area.
*英語の説明文は未確認なのでKontakt 4 Player Developer Guideより引用。
buttonやswitchのパターンは以下。(Number of Animations:6)